Millennial pink – kolor pokolenia współczesnych dwudziesto- i trzydziestolatków. Nazwę millennial zawdzięcza właśnie tej grupie pokoleniowej, którą zwykło nazywać się millenialsami.

Fenomen tej barwy jest zasadniczo trudny do wyjaśnienia. Faktem jest jednak, że opanował niemal wszystkie dziedziny współczesnej popkultury. Jego akcenty przewijają się zarówno w świecie mody, muzyce, social mediach oraz dekoracji wnętrz.

W 2016 również instytut Pantone pod nazwą Rose Quartz przemycił ulubiony kolor millenialsów. Millennial Pink ze względu na swoją popularność w świecie mediów oraz mody nazywany jest również: tumblr pink, instagram pink lub scandi pink.

Gdyby postarać się opisać i porównać do czegoś kolor millennial pink, to w kilku słowach można powiedzieć, że jest to ciepły, pudrowy róż, który można umiejscowić gdzieś pomiędzy kolorem grapefruitowym a łososiowym.

Światowe media rozpisują się, iż ten delikatny odcień różu wbrew powszechnym konwenansom i stereotypom nie jest typowo kobiecym kolorem. Określany jako barwa androgeniczna – w równym stopniu pojmowana jako męska i żeńska. Millennial pink klasyfikuje się także jako barwę neutralną. Potrafi współgrać zarówno z barwami ciemnymi, metalicznymi jak i pastelowymi. Osobiście, najbardziej podoba nam się jego połączenie z zielenią żywych roślin, bielą na ścianach skandynawskich apartamentów lub rose gold, który nieprzerwanie gości na wnętrzarskich dodatkach.

Mawia się także, że millennial pink wzbogacił kanon barw uniwersalnych. Czy to znak, że wpisze się w tradycję nieśmiertelnych barw podobnie jak eleganckie połączenie czerni i bieli? Jest to wysoce prawdopodobne. Millennial Pink jest daleki od kiczu, nieoczywisty, grzeczny i klasyczny zarazem. Daje mu to potencjał do zawojowania palety sztandarowych barw.  A co Wy myślicie o tym kolorze? Czy również poddaliście się modzie i millennial pink określa Wasze drugie ja?

 

Obrazy użyte na wizualizacjach: